"Vars den är?" och hundägare = alkoholister

Förra söndagen åkte jag, mamma och vovvarna upp till mormor. Det enda jag hade semesterplanerat för denna sommar. 
Vi stannade till torsdag och här kommer en sammanfattning på vad vi gjorde där uppe:
 
Söndag;
Åkte uppåt. Båda vovvarna skötte sig exemplariskt i bilen på väg upp. Det är skönt att jag har två vovvar som gillar att åka bil 😉
 
Taggad inför resan 😀
 
💞
 
😍
 
Queenie lär sig hur man tankar bilen 👑
 
Framme i Bjästa köpte vi med oss mat från Sibylla, men då jag var enormt kissnödig så gick jag in först för att låna toaletten. Mitt "var ligger toaletten?" följdes av den bekräftande frågan "vars den är?"... Som för att vara säker på att jag verkligen frågade efter toaletten för stockholmsdialekten kan tydligen vara lurig.. 😑
 
Måndag;
Lagom fint väder idag, vilket innebar att vi åkte till Kajen för att äta middag, men först blev det lite bus och mys. Hippie blev äntligen av med tratten också så han var helnöjd 😀
 
Mums!
 
Skönt att slippa tratten 😁
 
😴
 
😍
 
Utsikten vid Kajen kan man ju inte klaga på 😀
 
På vägen hem igen stanade vi vid Herrgårdsparken där de hade en mängd fina blommor och äppelträd så långt ögat kunde nå, nästan i alla fall 😜
 
 
Dessa blommor här nedan är ett måste i min framtida trädgård!
Om jag lyckas hålla dom vid liv är en annan femma...
 
😍
 
😍
 
😍
 
Tisdag; 
Tisdag innebar en heldag inne i stan! Det blev en massa saker att titta på för vovvarna, både människor och en del hundar.
När vi stod och väntade på mamma utanför Åhlens kom det fram en kvinna som undrade om jag visste var Systembolaget låg för "du har ju hund.." Alla hundägare är tydligen alkoholister 😂
 
Queenie tyckte att det blev lite läskigt till och från, men båda mina finingar skötte sig jättebra, vilket bilderna här nedan kan bekräfta. Båda två kikar efter mamma 😉
 
 
 
Allt detta var ju självklart väldigt påfrestande för hjärnan så så fort vi satte oss i bilen igen så däckade de tillsammans:
 
😍😘
 
Onsdag;
Efter frukost och mys med mormor för Queenies del så åkte vi till Varvsberget då det var jättefint väder.
 
😇
 
Mys med mormor 😊
 
Det var vindstilla och 20 grader varmt, perfekt väder att sitta utomhus med vovvarna:
 
💞
 
💞
 
Finns det något där borta? 
 
"Ser du något spännande?" 
 
Maten var såååå goooood! Det vattnas i munnen på mig när jag tänker tillbaka, haha. Jag skulle ha tagit kort!
Jag kan absolut rekommendera Varvsberget!
 
Utsikten var ju inte illa den heller:
 
 
 
Torsdag;
Dags att åka hem! 
Tyvärr hann vi inte med något annat idag. Hade vi stannat längre hade vi kunnat åka till Skuleberget och gått en promenad där med hundarna. Så typiskt att vi inte hann det, för jag hade sett fram emot det 😦
 
Trötta vovvar efter händelserika dagar 😍
 
Allt som allt var det en bra resa. Synd bara att moromor inte har staket runt tomten och att vi inte kunde åka till Skuleberget, men det kommer ju fler somrar. Nästa sommar kanske vi kan stanna längre helt enkelt. 
 
Queenie skötte sig jättebra och jag kan absolut säga att hon är rumsren 🎉 Hon sov hela natten och älskade både mamma och mormor. Jag är så stolt över henne, hon är ju ändå bara 4,5 månader 😀
Hippie sköter sig ju alltid bra, min fina vovvve 😘

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0