Dagen D - En till hund!

Fredag 17 april 2009 - Dagen D - En till hund!

Efter jobbet denna fredag begav jag mig till Vällingby med Lovisa för att leta reda på den perfekta hundsängen till den nya valpen. Gissa om jag blev besviken när jag inte hittade någon av intresse... Vi letade på Ö&B, Djurkompaniet i Vinsta och Arken Vinsta (fd Vinsta Zoo), men ingen vettig säng. Så typiskt min tur liksom... 

Senare på kvällen drog alla förutom Amanda på middag hos Lovisa. Vi hade det riktigt trevligt där och vi stannade ganska sent. Jag, Lovisa och Adam (aka Wildchild) gick på promenad med hundarna, vilket slutade med att Adam åkte kana efter en springande Diesel... Ja, Adam kallas inte Wildchild för ingenting. 
Hundarna vaktade som satan hela kvällen. Framför allt glassbilen fick passa sig; varje gång de hörde signaturmelodin började de skälla som bara den.  

Sedan var det självklart dags för valpköpet. Det gick utan svårigheter, men jag måste medge att jag kände mig lite förvirrad när jag skulle skriva på köpeavtalet. Valpen fick en massa saker med sig till sitt nya hem: en filt med mammas och syskonens doft, en leksaksboll, ett gosedjur i form av en kossa och mat för några dagar.

Diesel var inte alls så glad när vi kom hem, han trodde ju inte att valpen skulle följa med oss. Min stackars Babe...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0