Snart en till hund

Yesbox, ni såg rätt. Om cirka 2 veckor kommer vi att ha en liten valp hemma igen. Den här gången blir det en blandras, nog för att jag såklart fastnat totalt för Irländsk setter; Diesel är alltid min Babe och jag kommer defenitivt skaffa fler, men jag tänkte helt enkelt att man skulle ta och testa något nytt för en gångs skull och jag har inget som helst emot blandraser. Det är trots allt 2009 nu, ett nytt år, en ny början, så nu fan ska det hända lite saker här.

Min valp är av denna blandning:
37,5% Powderpuff
25% Pudel
12,5% Jack Russel
12,5% Cavalier
6,25% Springer spaniel
6,25% Tax

Några har redan kallat honom för gatukorsning, men huvudsaken är att jag tycker om honom och jag bryr mig inte överhuvudtaget om vad andra har att säga om honom. Detsamma gäller framför allt Diesel. Den som försöker trycka ner Diesels utseende har ingen aning om vad den missar.  

Valpen kommer att bli långhårig, men han kommer inte att fälla vilket är bra. Ska verkligen försöka hålla honom långhårig för jag tror att han kommer vara finast så, men vi får se hur länge det varar.

Hur som helst. Från och med att jag får hem valpen kommer ni att kunna följa hans uppväxt på denna blogg. Ni kommer att få läsa om hur han och Diesel fungerar tillsammans och vad som händer i deras liv tillsammans; allt ifrån träning till lekträffar med andra hundar.







På bilderna ovan är han runt 4:a veckor har jag för mig. Söt va?

Vill ni se fler bilder på honom och hans syskon? Spana in Lyckohundens hemsida som är länkad till min blogg.  

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Gullunge mormors lilla prins ;)

Kram

2009-04-06 @ 23:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0