På Almas land

I fredags eftermiddag begav jag mig till Almas land med Hippie. Diesel fick stanna hemma och ta det lugnt, trots att han ville följa med, men det skulle blivit värsta kaoset om jag tagit med honom också då Alma och Paola redan var där med Rocky, Baloo och Nix. Rena hunddagiset med andra ord.

Då det var väldigt fint väder ute var det också väldigt varmt så Hippie var ganska ledsen på bussen mot Barkarby. Som tur var hade bussen båda takluckorna öppna så det kunde ha varit värre med andra ord.

Väl på pendeln fann han sig snart till rätta och somnade som en liten pälsboll i mitt knä. När det blev för varmt sträckte han ut sig på golvet.

Sedan blev det till att åka buss igen. Den här gången hade vi inte alls tur för det var fullkomligt kokhett längst bak i bussen. Jag trodde faktiskt att Hippie skulle tuppa av av värmeslag

När vi äntligen kom av bussen igen var det bara att gå den sista biten och Hippie ville gå helt själv. Frasen "Jag kan själv" brukas ofta av barn, här bestod den av en väldans massa gnäll och mutter. Paola och Alma mötte oss med hundarna så vi turades om att tvångsbära Hippie lite då och då. Valpar ska ju inte motionera på samma sätt som vuxna hundar.

Väl framme gjorde vi tacos och sedan tog vi det lugnt ett tag. Hundarna fick vara lösa och springa omkring bäst de ville. Baloo och Hippie turades om att jucka på varandra helt outtröttliga...

Senare på kvällen tog vi med oss hundarna på en tur i båten  till en sandstrand där det var så långgrunt att vi fick springa iland från en bra bit ut i vattnet. Och fan vad kallt det var!
Efter att ha skrikigt som stuckna grisar m det svinkalla vattnet tände vi en brasa och hundarna fick härja.

På tillbakavägen frös Hippie så mycket att han fick sitta innanför min jacka och då somnade han..

På lördagen släppte jag ut hundarna runt 7-tiden och jag blev så förvånad över att det var så varmt så vi var ute ett tag. När jag tagit in hundarna igen gick jag och la mig i soffan och sov som  en stock tills Alma skrek att hon hade trampat i bajs...Hippie var självklart boven, det var det enda rimliga då han var den enda som inte var rumsren.

Efter en skön frukost ute i solen fick jag och Alma helt enkelt tvätta mattan som Hippie använt som toalett under natten, men det gick ganska fort då vi var två.

Innan den sena lunchen spelade vi ett konstigt gammalt spel som ingen av oss egentlien förstod och sedan fick vi duscha Baloo occ Rocky som hade rullat sig i bajs...

Efter lunchen bar det av till affären med alla hundar. Hippie skulle självklart gå hela vägen själv, det envisa lilla monstret, men han blev buren då han inte orkade gå längre.

Tilbaka igen var det dags för mig att packa och åka hem.

Hippie och Baloo

Rocky

Hippie

Baloosan

Hippie, Nix och Rocky


Paola och Hippie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0