Mycket har gjorts, men mycket ska fortfarande göras

Igår, onsdag, fixade jag äntligen ett nytt ID-kort. Mitt gick ut i maj, vilket i och för sig inte är såå himla länge sedan, men det är ju bra om jag har ett ID-kort som gäller, så jag verkligen kan intyga att jag är jag... Hur som helst så behövde jag fotas innan, det gick på 265 kronor och jag ser ut som ett UFO, seriöst. Sedan kostar själva ID-kortet 400 kronor, rena rånet för en liten plastbit med min namnteckning på...
Jag köpte en ny sele till Hippie på Féline House i Vällingby. En jättefin svart med reflextråd runt hela blev det. Han är skitsöt i den och reflexer är rätt bra om man ska vara på landet i ett år, jag vill ju att han ska leva länge, länge om man säger så. På kvällen började jag så smått packa allt jag ska ha med mig ner till Stora Segerstad, eller ja, lägga fram sakerna är väl mer passande. Jag började med alla saker som jag inte har någon direkt användning för förrän jag är där borta, typ sängkläder och diverse.

Idag, torsdag, shoppade jag en ny ryggsäck och en ny liten väska som matchar varandra och är både fina och praktiska, dessa hittade jag på Stadium. Sedan hittade jag också ett par nya Gore Tex skor samt walkingskor på rean på intersport för i princip ingenting. Skitbra eller vad? 

Jag lämnade Bacon, marsvinet, hos Lovisa ikväll också. Hon ska ta hand om honom medans jag är borta. Tack så jättemycket, Lovisa! Det betyder jättemycket för mig att han fortfarande är kvar hos mig när jag kommer tillbaka då jag fick honom i 18-årspresent av Alma och Paola. Jag vill inte behöva sälja eller ge bort honom för att jag ska vara borta i 1 år... Tack så jättemycket än en gång, Lovisa, du är GULD värd! Det kommer vara jättetomt i mitt rum inatt och att inte höra Bacon gå omkring kommer kännas jättekonstigt, men jag vet att han har det bra hos Lovisa =). 

Imorgon är det fortfarande mycket kvar att göra. Jag måste köpa de sista sakerna jag behöver, typ block och diverse annat, så det blir att besöka både ÖoB samt Åhlens där jag har presentkort på 900 kronor (wohoo!). Sedan måste jag köpa mer hundmat till Hippie och packa allt jag ska ha med till mig och till honom. Men först och främst blir det jobbet, picknick med Alma och Paola samt överlämnande av mina fiskar, Marilyn och Nemo, till Alma som ska ta hand om dem medan jag är borta. Tack Alma!

 Jag börjar bli extremt nervös, tiden har gått så himla fort och det känns verkligen som att jag inte hinner göra det jag vill göra, som till exempel åka till Bromma Zoo där jag aldrig varit, är jättenyfiken på hur stort och så det är där, samt vara med min Babe, med Paola och Alma och även jobba lite mer då jag behöver pengarna... Men men, på lördag åker jag så då blir det helt nya äventyr, och med bara Hippie. Jag kommer sakna Diesel så otroligt mycket, kommer ha med mig en massa bilder på honom som jag har (hela 3 stycken, jag hatar min skrivare!) och sedan självklart kommer jag fortsätta skriva i bloggen och hålla den uppdaterad ääääända tills jag kommer hem till min riktiga Dieselbabe igen och då kommer ju även hans äventyr fortsätta här. 

Nu är det tack och god natt för idag, kommer vara som en zombie på jobbet imorgon, och det kan jag ju inte vara. Eller ja, inte efter jobbet i alla fall, haha.   


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Klart man ställer upp och jag äslkar ju grisar ;)

Han är jätte mysig i början var han lite nervös för ljuden men nu sitter han utanför sitt lilla hus och äter :) Han fick även mysa med hundarna och mig i soffan igår kväll :)

2009-08-16 @ 11:57:30
URL: http://fairypixie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0