Träning, tassbandage och andra advent

V. 49

Ledig under måndagen. Har spenderat dagen med att städa, slappa, tränat med Hippie och tränat pilates (tro det eller ej). Hippie lärde sig att dra av strumpan idag, den duktiga lilla vovven. Det går framåt med andra ord!
Stackars Alfons mår inte bra i magen...

Under tisdagen gick vi igenom aggression och rädsla. Fick också tillbaka det senaste provet (0,5 p från full pott) samt rasarbetet (VG- pga tunn arbetsbeskrivning av rasen). megastolt är jag, men jag kunde ha gjort mycket bättre på rasarbetet. Vi hade också på en ljud-cd i bakgrunden med bla fyrverkerier, barn mm och Hippie reagerade inte alls. Duktig vovve!
Vi fick också lära oss lägga tassbandage vilket var jättebra.

På onsdagsmorgonen fick Hippie leka med Dexer och Enya då vi inte hade någon lektion. Det gick rätt bra, men han tyckte ändå att det var lite läskigt. Resten av dagen tränade vi alarmering, apport och tända/släcka lampan och allt gjorde Hippie superduktigt. Han apporterade min hårborste och en liten handduk utan problem och han tyckte det var jätteroligt. Då lampknappen satt för högt upp för Hippie fick han sitta i mitt knä, men det gick jättebra det med. Han vågar ju inte riktigt sitta på stolen själv den lilla fegisen.


Enya och Dexer


Hippie med en pinne


Söta Dexer i klassrummet


En trött Dexer


Mitt fina pepparkaksland


Diesel <3 Hippie

Torsdagen inleddes med sovmorgon. Sedan hade vi träning hela förmiddagen och jag och Hippie tränade apportering, alarmering och lite trix och han var jätteduktig.
Resten av dagen har jag och Hippie spenderat slappandes respektive sovandes framför tv:n.


Påsklämman är den nya tofsen


Hippie väntar på att få träna


Det gör även Dexer


Josefin och Allis tränar apportering

Ledig på fredagen. Jag och Hippie sov länge och på dagen slappade vi och lekte på fotbollsplanen.

Hade det jättetråkigt på lördagen. Jag slappade, tvättade och lekte lite med Hippie på fotbollsplanen.

Andra advent denna söndag. Släppte Hippie på fotbollsplanen och han blev jätteglad när han hittade en frisbee att leka med. Resten av dagen hände inte så mycket.


Söta Hippie i närbild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0