Vad har hänt med Hippie?

Tidigare ikväll var jag ute på en kortare promenix med hundarna. Då vi gick förbi ett av grannhusen visade det sig att de hade en hund som inte Hippie eller egentligen någon av oss hade sett tidigare. Det gjorde Hippie så totalt vansinnigt förskräckt att han nästan sprang ända hem samtidigt som han sk'llde som bara den (jag har ju honom lös så mycket det bara går).

När jag, efter extremt många om och men, fick honom att komma tillbaka till mig försökte jag få honom att hälsa på hunden, mellan grinden. Det var en jättesnäll och nyfiken tik av rasen softis (tror jag), men Hippie totalvägrade.
Till sist fick jag faktiskt tag i honom såpass att jag kunde lyfta honom, för jag ville absolut att han skulle hälsa på hunden innan vi gick därifrån (annars kanske han fortfarande skulle tycka att det var läskigt), bara det att när tiken ställde sig upp med tassarna på grinden (hon ville ju självklart hälsa) så gav Hippie ifrån sig världens skrik, det var som om någon stod och sågade honom i tassen med något väldigt rostigt verktyg... Han blev alltså skiträdd för henne. Jag lyckades till slut lugna ner honom tillräckligt så att han kunde hälsa på henne till slut och då började svansen vifta lite trots allt.

Men vad fan? Hippie har aldrig varit såhär pass rädd för en hund och absolut inte en tik... Jag undrar verkligen vad som hänt min Hips don´t lie...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0