Veterinären med Hippie

Igår var jag och Hippie till veterinären igen. Han var inte lika förtjust i att sitta på undersökningsbordet den här gången, han minns väl förra gången antar jag, men han var jätteduktig ändå. Och ute i väntrummet var det inga som helst problem, han var lika glad som han brukar vara.

Det var inget fel på klon, som tur var. Det som hänt är att han helt enkelt fastnade med sporren i kopplet när han lekte med det och med andra ord stukat sig eller något liknande, för klon var inte av eller så och det var ju tur det. Han fick dock klorna klippta då jag bara klippt dem 1 gång sedan han fick ta bort klokapseln på hans andra sporre samt fick ett recept på antiinflammatoriskt (ifall att) och sedan fick vi gå. Det kändes dock som längre än den halvtimme som vi spenderade där då veterinären var lagom förvirrad och inte kunde bestämma sig om han skulle äta tabletterna i 4-5 dagar eller längre. Suck...
Vi åkte till Vällingby för att jag skulle kunna hämta ut receptet utan att lämna Hippie utanför för det vägrar jag göra. Det gör jag inte ens med Diesel och han är ju stor.. Lovisa fick passa Hippie, men det var ju förgäves i alla fall då Apoteket i Vällingby självklart inte hade det som Hippie skulle ha. Det tog henne typ en kvart att komma fram till det, så jag fick helt enkelt boka en från Apoteket i Åkermyntan... Krångligt värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0