Nästa hund en Cavalier?

Första gången jag lade märke till rasen cavalier king charles spaniel var när jag och Diesel var på kurs på brukshundsklubben. Den rubyfärgade söta Alfons gick vi många kurser tillsammans med och vi möter honom fortfarande ibland när vi är ute på promenad. Alltid lika glad och med sin söta uppsyn. 

Den gången jag absolut blev intresserad av rasen var när våra grannar skaffade en black and tan-färgade hanen Ruffin som absolut skulle smita ut och hälsa på Diesel fast han bara var 8 veckor gammal. Diesel och Ruffin blev goda vänner, men tyvärr så flyttade han för några år sedan så vi träffar inte lika ofta. Men när vi väl gör det så möts vi alltid av en viftande svans och igenkännande ögon. 

Den gången jag verkligen bestämde mig för att någon gång köpa en Cavalier var när jag praktiserade på hunddagiset Vovvens Hörna 2008 där de hade en blenheimfärgad hane. Han blev alltid lika glad över att se mig och jag slår vad om att han kände igen mig när jag praktiserade där igen tidigare i år, så glad som han var. 

Utseendemässigt är Ruffin den som gjort störst intryck på mig. Black and tan is the colour for me!
Men det som verkligen tilltalar mig är rasens ansiktsuttryck och personlighet :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0