Alla hundar som ingen vill ha...

Vill jag ta hand om!
Så länge de kommer överrens med Diesel och Hippie såklart :)

Jag blir så ledsen av att se alla annonser på blocket, vovve etc där folk säljer sina, ibland nyinköpta valpar, men även sina äldre hundar på grund av "ändrade familjeförhållanden". Hundar som har varit familjemedlemmar i flera år som de ska göra sig av med. Och valpar som de borde ha planerat för innan de skaffade dem.

Jag skulle aldrig klara av att göra så. Skulle jag köpa en till hund som inte kommer överrens med mina pojkar skulle jag aldrig göra mig av med de som alltid funnits i mitt liv tidigare. Jag skulle inte heller kunna tänka mig att "lämna tillbaka" en valp till uppfödaren för någon konstig anledning. Stackars valp som måste åka hit och dit...

Min dröm är att bo på en stor gård så att alla hundar som ingen vill ha, och andra djur som ingen vill ha för den delen, kan få ett hem som de förtjänar. Det innebär också att jag ska vara rik, men det får vi hålla tummarna för helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0