Datorbrist

Min dator kollapsade för några veckor sedan nu. Det är orsaken till att denna blogg gått och blivit bildfattig, eller ja, mer bildfattig än den redan var... Jag måste skärpa mig när det kommer till bilder, jag tar hur många bilder som helst, inte ens hälften hamnar här, men det kanske inte gör så mycket för vem vill se Diesel och Hippie sova från olika håll? Nej, det blir rätt tröttsamt efter ett tag... 

Igår när jag och Hippie skulle åka hem från jobbet stötte vi på en Border Collie som var kind of crazy... Framför allt när han insåg att vi skulle ta samma buss som han. BC:n gjorde utfall hit och dit och Hippie tyckte att det var rätt läskigt, han började skälla lite som han brukar göra när han blir rädd, men jag kunde få tyst på honom rätt snabbt ändå medans BC:ns ägare fick dra på honom på bussen innan den blev tyst.
Men, nu kommer min lilla fundering; jag funderade nämligen på om det är genetiskt att svart/vita BC-hanar med olikfärgade ögon är lite galna.. Diesel har ju råkat ut för en psykning av en på Säby och efter det var det kört med den hunden. I och för sig så var det ju ingen förlust för varken Diesels eller min del... 
I och för sig så tror jag mer på ägarens uppfostran än genetiskt, men det är ju både arv, miljö och uppfostran som formar en hund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0