Halleluja moment

Har äntligen fått tillbaka pengarna jag låg ute med för Hippies kloskada från Folksam idag. Halleluja moment - Det tog BARA typ 3 veckor... Och då efter att jag ringde dem förra onsdagen och fixade allt i telefon, de hade faktiskt inte fått mina papper... Grr! Jag funderar seriöst på att byta till Agria, men jag måste kolla upp självrisken och så innan dess. Annars är det väl lika bra att ha kvar Folksam, årspremien för Hippie är ju typ bara 1300 någonstans och det tycker jag är rätt najs faktiskt. Och mannen jag pratade med när jag ringde var trevlig.

Något annat jag funderar över är att byta Hippies veterinär. Jag brukar ta honom till Hässelby veterinärpraktik, mest för att de ligger närmast, men jag har tyckt att de har varit bra också. Efter den här kloskadan så är det nog billigare på Västerorts djursjukhus i Spånga. Ska kolla upp det också, för det lär ju inte vara sista gången han bryter sporren.
Dock vet jag nu att det faktiskt går att operera bort klobenet om hunden bryter sporren ofta. Detta lärde jag mig i en bok jag fick av mormor (tack mormor:)) Blev irriterad över att Hby vet. inte sa något om det.. Å andra sidan är väl inte det så konstigt, tänk dig att förlora en inkomstkälla på 2000 spänn, det blir ju rätt mycket i längden om samma hund gör illa sig hela tiden... Det tycker jag är dumt, de borde tänka på hundens bästa också, det är ju inte helt smärtfritt att bryta sporren direkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0