Hua, vad kallt!

Idag var det verkligen dags för det riktiga vintertäcket för Hippie. Superkallt och frost kräver ett Hurtta-täcke för frusna hundar. Diesel har numera också ett, men än så länge är det för varmt för honom, han trivs jättebra i detta väder och ligger supernöjd ute på verandan och andas frisk luft på eftermiddagen :)
Jag däremot, har nada vinterjacka och eftersom jag fortfarande har nada pengar så lär jag få vara utan ett bra tag till. Nog för att jag gillar min Segerstad-jacka(aka "hundjackan"), men den är ju inte direkt värmande... Min drömvinterjacka är självklart svart(har man stora hundar som hoppar så finns det inte så mycket annat att välja mellan) och vaaaaarm! Men jackdagarna på Stadium lär ha tagit slut när jag äntligen får pengar... Men men, nu vet jag i alla fall att jag snart kommer få tillbaka mina pengar för Hippies klo från Folksam då jag ringde dom idag.

För övrigt så har Hippie charmat ALLA kunder och i princip 90% av de människor som bara gått förbi butiken den här veckan. Han är en riktigt bra kundmagnet, men den bästa är ändå Diesel ♥. Har dock inte haft möjligheten att ta med honom, då jag jobbar mycket längre dagar nu och Pudel inte kan vara hemma själv, men han är nog rätt nöjd över att få vara hemma och ta det lugnt hela dagarna, som den latmask han är :)

Nu ska jag ta och joina mina supertrötta vovvar som ssnusar i soffan respektive fåtöljen och drömmer härliga drömmar :)

Kommentarer
Postat av: Lollo

Härligt kan tänka mig att det är väldigt tyst och skönt i butiken med dina hundar ;)

2010-11-20 @ 00:38:35
URL: http://fairypixie.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha, var inte så säker på det, Hippie får för sig att han måste vakta lite då och då :) och hjälpa till att skälla när han hör andra hundar tycker han är en självklarhet...

2010-11-20 @ 10:49:24
Postat av: Lollo

naw kanske ska ta dut Pixie igen då ;) Speciellt nu när hon löper :P

2010-11-23 @ 16:39:14
URL: http://fairypixie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0