Lång dag imorgon

Helgen har varit bra. Har, för en gångs skull, fått sova ut ordentligt då hundarna varit supertrötta.

Igår begav vi oss, jag och Diesel alltså, till Paola för lite hundkul i slasket. Tack gode gud för regntäcke säger jag bara. Rocky fick också följa med och de hade det rätt roligt i hundrastgården. Dock blev det kallt väldigt fort så det blev inte någon längre promenad efteråt. Diesel verkade dock riktigt nöjd, om man räknar bort bussresan dit och hem, och somnade(däckade) så fort vi kom hem. Stackars Hippie fick inte, trots sin i princip färdigläkta klo, följa med, till både Hippies och Baloosans förtret. Det får bli nästa gång helt enkelt.

Imorgon kommer det att bli en lång dag för mig och Hippie. Det verkar nämligen som att vi kommer få jobba heeela dagen i butiken, från öppning till stängning, då Lovisa inte jobbar där längre :( Men, pengar är ju pengar så... Jag får ladda upp med te och cola(det äckliga snabbkaffet kommer jag inte att röra) så att jag kan hålla mig vaken, men det kommer nog att gå bra tror jag.

Hoppas också att jag äntligen får tillbaka pengarna jag fick lägga ut för Hippies kloskada av det fantastiska försäkringsbolaget Folksam som tar jäääävligt lång tid på sig att betala tillbaka... Men då jag är realist så hoppas jag inte så mycket, så vi får väl se när det händer. Dock skulle det vara lite roligt om jag inte var pank...

Kommentarer
Postat av: Lollo

Hej Härligt eller hur ;) man älskar 10timmars arbetspass utan lunch :P Får du tråkigt är det bara att ringa ;)

Kram

2010-11-16 @ 00:16:48
URL: http://fairypixie.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha, som tur var så kom Malin vid 18, så jag slapp, men guv vad jag var hungrig :( Norpade dina pepparkakor du lämnat kvar för att överleva :P

2010-11-16 @ 10:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0