Otroligt ont i magen

Hippie har ont i magen. Igen. Han har haft det lite till och från nu de senaste 2 veckorna. Men det är ju å andra sidan inte så värst förvånande med tanke på vad han sätter i sig om dagarna... Vad kan det vara? Typ 5 stycken grisöron innan klockan hunnit bli 11 (och då syftar jag på 11 på morgonen) och sedan 1 grisöra i timmen tills vi går hemåt för dagen. Det blir många grisöron det. För han kan ju inte välja något nyttigare, vad är det för roligt med det liksom? Så jag (och kunderna) får dras med hans smygfisar som är allt annat än luktfria... Alltid något att han inte får ont i magen på samma sätt som Diesel får.

Jag tänkte därmed dela med mig av 2 produkter som underlättar lite om hunden har ont i magen:

1. Biopet Stomax. Ett pulver som man blandar med vatten och sedan i maten. Det hjälper till att normalisera avföringen, balanserar tarmfloran och skyddar slemhinnan i mage och tarm. Förpackningen finns i 2 olika storlekar: 63g och 200g och kostar mellan 100-300kr beroende på vilken storlek och köpställe.
2. Top Performance Canine Top&Tail. Våtservetter speciellt framtagna för att kunna användas till att torka hunden kring munnen, rumpan etc där hunden behöver rengöras snabbt. Den är super om man har en hund som ibland blir lös i magen och det har en tendens till att fastna i lång päls. Dock är denna produkt onödgt dyr och är rätt svår att hitta i en befintlig butik, men jag gillar dom verkligen!

Bilder på dessa produkter kommer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0