Hos Lovisa

I fredags kväll bar det iväg med båda vovvarna hem till Lovisa för lite film och bus med Pixie. Hundarna hade det kanske inte direkt jätteroligt under kvällen då de var lite nervösa över att de hörde alla som gick i trapphuset, men efter ett tag (när jag hade hotat till och med Diesel med antiskall-halsbandet) så lugnade de ner sig och somnade.
I filmväg blev det "Blood and Chocolate", som trots sitt namn inte innehöll så mycket blod eller choklad... Men den var bra ändå, väldigt bra effekter om man säger så och riktiga vargar♥. Sedan blev det även en japansk film som jag inte kommer ihåg vad den heter just nu. Den har gått på bio här, men jag har inte orkat se den. Jag tyckte faktiskt att den var rätt bra :)

På lördagen följde vi med till butiken. Diesel fick åka tvärbanan för första gången och detta var naturligtvis extremt läskigt med tanke på hur mycket det låter om den till skillnad mot exempelvis tunnelbanan. Hippie å andra sidan var lugn som en filbunke ända tills vi kom fram. Då bestämde han sig för att vara rädd för manicken som piper varje gång dörren öppnas/stängs fast han inte var det senast vi var där. Extremt nervös var han i alla fall ända tills vi gick därifrån.
På vägen hem bestämde jag mig för att Diesel skulle få slippa den proppfulla bussen så vi gick av i Hässelby Strand och promenerade därifrån. Det var verkligen perfekt väder för en längre promenad, men vi gick inte ända hem dock, vilket var min plan från början. Jag bestämde mig för att ge upp innan Diesel gjorde det (det är rätt tungt att släpa en envis setter till närmsta busshållplats) och så åkte vi en nästan folktom buss hem. Det var skönt och vi gick faktiskt 2km innan vi satte oss på bussen. Jag tycker att vi var jätteduktiga :)

Bilder kommer


Kommentarer
Postat av: Lollo

Tack för det härliga sällskapet :D Pixie och jag saknar er redan ;) Filmen heter Spirited Away.



Härligt skönt med långpromenad... måste börja gå längre med Pixie :P

Massa kramar

2011-04-04 @ 12:10:42
URL: http://fairypixie.blogg.se/
Postat av: Sofia

Nemas problemas, vi hade det ju askul :) Hahah, just det ja! Tänk att jag glömde det så fort :P



Absolut, vi får ta någon söndag till en härlig långpromis någon gång, om du orkar alltså :P

2011-04-05 @ 17:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0