Nya träningstag?

Det känns som att man borde börja träna med hundarna igen nu när det i princip är snöfritt på marken. Inte för att vädret direkt är att lita på, det är ju ändå april, men det har ju varit soligt och varmt till och från så det borde man väl ta som ett tecken egentligen.

Det skulle vara riktigt roligt att åka på något träningsläger eller så med vovvarna också, det hade varit spännande och väldigt givande att träffa andra hundar som de inte känner och så vidare, bra störningsträning liksom. Men jag är inte 15-18 längre och då blir det lite svårare att hitta något passande. Men men, jag och Elin har i alla fall kommit överrens om att vi ska åka till en BK där de har en inhägnad agilitybana när det blir lite bättre väder. Jag hoppas att det är fler som vill hänga på så kan vi ha vår egna lilla träningsgrupp. Annars så blir det väl VBK med Lovisa och lydnadsträning då de i princip aldrig har sina agilityhinder ute eftersom de blir vandaliserade. Supertråkigt, men sant...

Igår när jag och Diesel satt och väntade på bussen roade jag oss med att försöka lära honom att morra på kommando med hjälp av klicker. Har testat det tidigare också, men då har han inte haft hjärnan med sig riktigt. Den här gången gick det bättre och jag kommer fortsätta finslipa på det ett tag till innan det sitter korrekt.

Klicker är roligt, så fort klickern åker fram så vet båda vovvarna att det är något roligt på gång :)

Kommentarer
Postat av: Lollo

Träning jaay ;) Vi får träna lite på hundön om det går :P

2011-04-06 @ 11:17:05
URL: http://fairypixie.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha, absolut, vi kan i alla fall försöka :)

2011-04-06 @ 17:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0