Påskmiddag

I lördags kväll tog jag med mig alla 3 vovvarna (då familjen var ute och åt) och mötte upp Lovisa för en längre kvällspormenad i det otroligt fina vädret. Vi begav oss till en av två golfbanor här i närheten för att hundarna skulle få springa av sig lite och sträcka ut sig på riktigt. Det var väldigt uppskattat, framför allt Diesel gillade det så klart, men alla 5 tyckte att det var väldigt roligt, även om Pudel bara hade ögon för Pixie. Diesel nöjde sig med att lägga sig i ett grunt dike medans Hippie tog sats och hoppade rätt i en av de små dammarna. Han var väldigt nöjd över det.
Vi gick även i skogen där Pudel fick fortsätta vara lös då han är så duktig på inkallning, men när Pixie såg en hare tappade vi bort båda två ett tag tills Pixie kom tillbaka och Pudel absolut inte lyssnade på inkallning. Men det slutade lyckligt ändå, för Pixie fick springa och hämta honom igen och sedan var det koppel som gällde.

Efter promenaden begav vi oss hem till Lovisas föräldrar på påskmiddag. Det var väldigt trevligt även om Hippie stod och lurpassade på köttet när det låg på grillen... Hundarna fick springa omkring i trädgården och hade det superkul, även om Diesel tyckte att Fjant var lite läskig, men det har han ju alltd tyckt å andra sidan.

Det enda negativa med denna kväll var ju att jag självklart glömde ta med mig kameran, för annars hade jag haft en massa roliga bilder på allt. Alltid är det något.
Kvällen avslutades med att vi åkte hem till mig och lämnade av en mycket trött Diesel och sedan bar det iväg hem till Lovisa där jag och Hippie spenderade resten av helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0