Busigt

Igår var det valpträff för Hippie vid Hundöarna. Det var bara 2 systrar som kom, men jag kom ju mest för att hundarna skulle få ha det lite kul så det gjorde inte så mycket. Det var hur mycket hundar som helst och Hippie tyckte att det var skitkul. Han sprang omkring till alla och kom bara tillbaka när han trodde att jag hade lämnat kvar honom. Jag fick faktiskt gå och hämta honom när det var dags att åka hem. Diesel däremot tyckte bättre om att hålla sig i närheten till mig och stelnade till så fort det kom fram en hund som ville hälsa. När en newfoundland gick raka vägen fram för att nosa på honom höll han nästan på att tuppa av. Han tyckte verkligen att det var superläskigt, men det är ju inte så konstigt, svarta hundar tycker han ju är lite lömska. Han fick även hälsa på en 2-årig grandis som var så himla snäll och försiktig, även om Diesel tyckte att han var läskig och ville att han skulle försvinna så fort som möjligt... En spinkig setter kom också dit, men Diesel kunde inte vara mer ointresserad av den, det var roligare att nosa i gräset istället. Vi fick skjuds hem, vilket var väldigt snällt, tack :) Åkte nämligen buss och tunnelbana på vägen dit. Det gick bättre än väntat måste jag ju ändå medge med tanke på att jag inte behövde släpa Diesel till tunnebanan. Det var nämligen en kvinna som bestämde sig för att hon skulle springa(som en pingvin) till tåget som gjorde Diesel helt ivrig. Han blir ju superglad när det är någon som springer sedan vår kära tid på Säby så han började skälla och springa så vi hann med. Han slutade inte skälla förrän jag hade satt mig ner och då hade han ju självklart skrämt livet ur några. Jag tycker att det är så komiskt hur lättskrämda människor är. Nu ska jag ta och kolla igenom kameran och se hur bilderna blev :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0