Egen tid med matte

Idag är det tisdag och det innebär att jag hade sovmorgon! Inte för att det blev någon sovmorgon direkt, jag gick upp 09:15 frivilligt(!). Helt otroligt.

Just nu håller Diesel på att försöka trolla fram ett tuggben ur Hippies värmereflekterande bädd. Det fungerar inte särskilt bra i och med att Diesel redan ätit upp det enda tuggbenet som fanns gömt där. Men man ska aldrig sluta hoppas för vem vet, helt plötsligt så kanske det dyker upp ett till.

I övrigt så har Diesel hälsat på några kunder och även 2 vakter. Som den fegis han är så kröp han nästan fram till vakterna i en "snälla, slä mig inte"-liknande ställning, men väl framme gick det ju hur bra som helst. Dock så var det en tant som han inte alls vågade gå fram till, henne sprang han bort från istället och tyckte att hon var allmänt obehaglig. Men det är kanske som i "Men in Black" - det är de som ser ofarliga ut som är de värsta...

Nu när jag ser den oreda som Diesel lämnade efter sig när han hoppades på ett till tuggben börjar jag fundera på om jag kanske ska försöka lära honom att städa upp efter sig också. Det är i alla fall värt att tänka på. Jag brukar använda mig av Hippie när jag inte orkar böja mig helt efter ett klädesplagg i tvättrummet. Det är väldigt effektivt måste jag ju säga, och snabbt går det också, om det är strumpor som jag ber honom att apportera. Strumpor är väldigt roliga då de ska dödas innan jag får dem i handen.

På tal om Hippie så är han väl inte så värst glad över att inte få vara med mig. Men det får han helt enkelt stå ut med då jag tycker att det är bra för hundarna att få lite egen til med matte. Diesel fick en lite längre promenad ensam med mig idag till exempel. Det var väldigt uppskattat då han fick vara lös för det mesta. Och Hippie, han får ju egen tid med mig i princip varje dag så han ska inte klaga. Men jag vet att han kommer vara som ett plåster på mig när jag kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0