Kinesiskt nyår

Igår var en tråkig dag. Rättelse; igår var en scheissetråkig dag. Förutom att min svenska/engelska-lärare från Säby kom in i butiken så hände det inte särskilt mycket. Och i och med att jag inte hade någon hund med mig så var det väääldigt lugnt och skönt på den fronten. Ingen vovve som hör konstiga saker, vandrar ut till spelhörnan eller skäller på hundar som går förbi... Aah, vad härligt! Men anledningen till denna hundlöshet var den förarutbildning man måste gå för att kunna börja övningsköra. Japp, jag ska faktiskt äntligen lära mig att köra bil. Men det var fan de lääääääääääängsta 4 timmarna i hela mitt liv so far. Det tog aldrig slut! Eller jo, det gjorde ju det och det firades med kinamat. Gott! Då fick vi även veta att det var kinesiskt nyår :) Så nu vet man det och det kommer nog sitta kvar då jag är expert på att komma ihåg, för min del, onödig information.

Idag var det också en tråkig dag, såklart. Men jag hade i alla fall Hippie med mig så jag var inte helt ensam. Han ser så rolig ut när han ligger på mattan med benen uppe i vädret och svansen viftande uppmuntrande för att någon ska klappa honom på magen. Eller när han ligger som en sfinx-staty, helt stilla, och spanar efter roliga kunder och/eller hundar. Det var väldigt många som kommenterade det faktum att han låg helt stilla och spanade idag när jag packade upp varor. Sådant är roligt tycker jag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0