Midsommarafton

Då var det Midsommarafton. Och sol! Blev helt chockad när jag drog upp rullgardinen, lite som Scott Pilgrim; WOOOW! Men vi får väl se hur länge det dröjer innan det spöregnar... Hoppas dock på att det ska hålla i sig tills jag kommit hem, jag slutar 14 så det är nog inga problem.
 Har Diesel med mig idag, har plockat 3-4 fästingar från honom sedan igår kväll. Det verkar inte som om något fästingmedel klarar av att hålla fästingarna borta när man gått 1 timmes skogspromenad 2 dagar i rad... Jag hittade en till när vi satt på bussen, men den hittar jag ju inte igen när jag väl har tillgång till en plockare. Typiskt, men den dyker nog upp snart.
Diesel ligger och halvsover på golvet. Eller han gjorde det innan en fluga störde honom. Nu ligger han och försöker fånga den vilket innebär att han låter som en sköldpadda som ätattackerar ett salladsblad; SMACK!

Funderar på om jag ska titta på alla avsnitt av "Harper´s Island" ikväll, känner att lite skräck skulle sitta bra. Jag kommer säkert ångra mig senare om jag känner mig själv rätt. Eller så kanske jag ska spara den till något annat tillfälle. Jag ska tänka på saken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0