Genom dina ögon

Tänkte bara tipsa om en riktigt, riktigt bra bok som jag visserligen läste ut för några veckor sedan (jag kunde helt enkelt inte lägga den ifrån mig), men ändå; "Genom dina ögon" av Stephenie Meyer. Den har ju visserligen funnits ute ett tag, men det har helt enkelt inte blivit av att jag köpt den tidigare..

Handligen från baksidan: "Jorden har invaderats av Själarna, en ras som tar över och kontrollerar människans sinnen. När Melanie Stryder tas till fånga är hon övertygad om att det betyder slutet. Hennes kropp ges till Vandraren, en av de invaderande Själarna, som inte hade väntat sig att möta motstånd från den tidigare ägaren.
 Istället för att bara försvinna och ge upp sitt medvetande visar Melanie Vandraren bilder av Jared, mannen hon älskar och som hittills har lyckats hålla sig gömd. Det är omöjligt för Vandraren att skilja på sina och Melanies känslor och snart åtrår hon en man hon aldrig mött.
 Hotet från de andra Själarna gör Vandraren och Melanie till ovilliga allierade och tillsammans ger de sig av på en farlig färd för att finna mannen de båda älskar."

Det är en bok som är spännande, rolig och självklart lite sorglig. Hela 606 sidor läsglädje! Har du inte läst den än så gör det, men, som en tjej på tunnelbanan sa till mig när hon såg vilken bok jag läste: "Visst är den bra? Men jag läste den på engelska". Trots att hon sa det där sista rätt snorkigt så tror jag att hon har rätt, den är jättebra på svenska, men jag tror att den är bäst på engelska :)


Kommentarer
Postat av: Fernanda

tack för tipset! vad handlar den om då? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0