Par i pudlar

Igår fick Pudel följa med mig till jobbet för en gångs skull. Elin hade nämligen med sig sin supersöta aprikosfärgade dvärgpudeltik så jag tänkte att det kunde vara kul för Pudel att träffa någon som tänker likadant som honom själv...

Det var kärlek vid första ögonkastet för Pudels del, men det gick snabbt över när han fick en snyting av tiken (som jag självklart glömt bort namnet på just nu..) Hon var inte särskilt imponerad av honom så han åkte på några fler snytingar innan Elin och hon åkte hem. Det var lite roligt då Pudel brukar beté sig på exakt samma sätt när det kommer till Hippie. Hippie får ju knappt titta på honom ibland, inte Diesel heller för den delen...

Annars så tyckte Pudel att det var rätt tråkigt här. Jag borstade honom en del och han var så duktig och stod still, men för det mesta låg han på Hippies pläd och såg lite deprimerad ut. Eller så hälsade han varje kund med sitt morrpratande...

När vi stod och väntade på bussen frös han så jag höll i honom för att han skulle kunna hålla värmen bättre. Då det varit någon och klistrat fast några märken från Vänsterpartiet på dörrarna mot tunnelbanan innebar det tio minuter av morrpratande mot dem, då de öppnades och stängdes hela tiden. Han kunde absolut inte släppa dem ur sikte...

Väl hemma blev han överlycklig när han upptäckte Amanda och skuttade upp och ner i säkert en kvart, antagligen så berättade han vad han varit med om under denna hemska eftermiddag utan sin riktiga matte.

Självlart så glömde jag kvar min kamera hemma, fast jag trodde att jag hade lagt ner den i väskan i och med efterlysningen av bilder på Pudel. Det får bli en annan gång helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0