Dö, fästingjävlar, dö!

Igår blev jag nästan 600kr fattigare (558kr om ni vill ha exakta siffror) efter att ha köpt nytt fästingmedel till vovvarna. Nej, de från förra sommaren har inte dykt upp än, men det har ju bara gått en dag än så länge...
 Fick jaga Hippie för att kunna droppa på det, han förstod så fort jag ropade på honom att det absolut inte var en bra idé att göra som jag sa. Han höll sig på baksidan tills jag inte låtsades om honom längre innan han vågade sig förbi mig och jag kunde fånga honom. Diesel var lite enklare, han försökte som vanligt smyga ifrån mig när han förstod vad jag skulle göra, men han är den duktiga vovven så han stannade när jag bad honom.
 När jag lyssnade på Diesels fästingdosa igår så verkar det som att det har dött :( Men jag får väl vara glad över att den höll längre än vad det stod på förpackningen. Och batteriet är det inget fel på, det är ultraljudsmanicken som e sönder, men det är väl inte så konstigt så många gånger den har fått bada...

För övrigt så åskar det som fan här och spöregnar. Skitkul, men jag får väl vara glad över att jag jobbar inomhus för en gångs skull. Aprilväder my ass, det borde heta majväder... Hoppas dock att det slutar regna lagom tills jag slutar för jag tog inte med mig Hippies regntäcke så optimistisk som jag är (ibland).

Kommentarer
Postat av: Lollo

Livet är hårt :(

2011-05-17 @ 23:05:25
URL: http://fairypixie.blogg.se/
Postat av: Sofia

Aa, det är det :(

2011-05-18 @ 09:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0