Halt

Jag och Diesel hängde med mamma, Amanda och Pudel och tog varvet igår kväll. Jag och Diesel gick inte hela då jag upptäckte att han haltade till och från. Det slutade med att vi styrde hemåt när vi kanske hade gått halvvägs. Vi mötte en bichon-tik som han har hälsat på förut, Diesel var ju självklart töntigt glad, men blyg på samma gång och viftade på svansen så jag trodde att den skulle gå av när som helst. Efter det lät jag honom gå lös lite, han brukar vara bättre på att hänga med om han får gå i sin egen takt och vips så fick han ett litet busanfall och ville att jag skulle jaga honom. Men det försvann lika plötsligt och hux flux så var han en vääääldigt gammal vovve som gick vääääldigt långsamt samtidigt som han haltade vääääldigt mycket...

Imorgon ska jag ta honom till veterinären för vaccinering så jag tänkte passa på att höra vad de säger om hans vikt och hälsa i allmänhet. Sedan bär det av till Hallonbergen för att fixa ryggkotorna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0