Händelserik dag

När jag och Hippie åkte till jobbet på förmiddagen (började 13) så hamnade vi självklart på samma buss som en hel skolklass. Jag hatar när det händer!! Ljudvolymen ska vi inte tala om, men värst var nog när fröknarna turades om med att skrika NU SÄNKER VI VOLYYYYYYYMEN!!! Hej hörselskada. Hippie tyckte att det var rätt okej ända tills det blev supervarmt i bussen(inga takluckor var ju öppna) och det tog typ 10 minuter extra för att bussen var så full att dörrarna inte kunde stängas. Stackars Hippie. Själv satt jag bredvid en 8-åring som babblade på om alt möjligt utan att se hur extremt ointresserad jag var... Hon tyckte att jag var gammal(läs jättegammal). Stackars mig.

När jag till slut kom fram stod det två poliser strax utanför butiken. Jag antar att de höll på att gripa en alkis. Lyckades stå ut med en skitunge som pep med pipleksakerna i ca tio minuter. Sedan bad jag honom att gå. Han tjatade om att han och hans familj hade en schäfer, men det tror jag inte ett ögonblick på. Önskar att jag hade haft Diesel här, han hade kunnat skrämma iväg honom åt mig enbart genom att vifta på svansen... För någon timma sedan var det värsta kalabaliken vid Coop. Antagligen en skitunge som försökte snatta något, men misslyckades. Vem vet, det kanske var samma?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0