RC-utbildning

Igår kväll åkte jag tillsammans med Lovisa till Scandic hotell i Infra City för en utbildningskväll inom Royal Canins nya foder för äldre katter. Både jag och Lovisa såg enormt mycket fram emot deras goda smörgåsar, men vi blev istället enormt besvikna... Lax var nämligen det enda som fanns. Jag bet ihop och tog en i alla fall, men gav upp ganska snabbt. Både jag och Lovisa kom på det att självklart skulle de servera fisk på en kattutbildning när de serverade ost och skinka på valputbildningen vi gick på i höstas.
Lite presenter fick vi dock; en fleecefilt, kylväska samt en liten kattleksak (vad nu jag ska med den till, jag äger ju ingen katt - än). Ja, gratis är gott heter det ju.

Utbildningen var intressant. Många kattägare känner inte till att kattens näringsbehov förändras med åldern, och hela 80 procent av ägarna anpassar inte fodret efter kattens ålder. Jag hade ingen aning om att det var så... För min del är det en självklarhet att jag håller reda på vilket foder mina djur äter, om de har några allergier och så vidare samt vilket foder de behöver när de blir äldre. Men det kanske är en helt annan sak i och med mitt intresse... 

Sammanfattningsvis en bra utbildning, men nästa gång så är jag fiskallerigiker.  


Kommentarer
Postat av: Lollo

Snyggt skrivet ;) Haha japp vi måste skriva tydligt FISKALLERGIKER....

2011-05-04 @ 11:27:47
URL: http://fairypixie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0