Jordgubbskräm

är gott! Det ska jag äta till middag alldeles strax :)

Igår var Diesel med mig på jobbet. Han sov i princip hela tiden. precis under kassan såklart så jag fick klättra över honom ungefär miljoner gånger.. Men jag ville inte störa honom när han sov så underbart så jag får väl skylla mig själv antar jag. bra träning var det ju faktiskt också.
Två stamkunder kom in med den enes kattunge på 6 månader. Världens sötaste och den mest orädda kissen jag någonsin träffat på och som tyckte att det var väl ingenting att vara i centrumet. Diesel vågade sig faktiskt nästan ända fram för att lukta på henne, men när hon tittade på honom så backade han snabbt tillbaka och stod och tittade hela tiden med svansen viftande. Min stackars vovve som är så rädd för katter.

Sedan på väg hem från bussen så träffade jag på en katt till. Den var lite osäker på om det faktiskt var fritt fram att hälsa på mig när Diesel gick lös, men blind som Diesel är så lade han ju inte ens märke till kissen. Jag stod och klappade den ett bra tag tills jag tyckte att jag hörde ett rådjur eller liknande, då gick jag för att hålla koll på Diesel.

Idag gick jag och Diesel på långpromenad med Amanda och Pudel. Diesel fick vara lös en stor del av promenaden så han var överlycklig och däckade självklart på en gång när vi kom hem. Hippie fick stanna hemma för det kändes som att Diesel behövde lite ensamtid från den jobbiga lilla vovven. Men nästa gång för Hippie följa med istället, då kan han få gå med spårlina så att jag vet var jag har honom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0