Grisrosa

Ja, då var det äntligen fredag då. Det var på tiden. Ikväll, efter en lång dag på jobbet, blir det bio. Jag har exakt 18 minuter på mig att hinna till bussen. Vi får väl se om jag lyckas med det.

Det har inte hänt så mycket den här veckan, men jag berättar ändå: Hippie träffade en söt staffeaktig tik på bussen och hon pussade honom på nosen ända till slutstationen. Han fick även träffa både Arezzo och Wanja igen. Wanja var nyklippt och såg ut som en valp, det är komiskt att det, när det gäller småhundar iaf, i princip alltid är den äldsta som ser yngst ut... Hippie tyckte att Wanja var läskig, så han satt antingen som ett ljus och gnällde efter mig eller ville att jag skulle bära honom. Meshund.

Jag och hundarna gick en runda till Riddersvik också så att Diesel fick bada lite. Men det var för mycket vågor så det blev inte så mycket bad för hans del. Sedan så blev han jätterädd för lite skum som hade samlats rätt långt uppe på stranden. Behöver jag berätta att han sprang iväg med svansen mellan benen? Fegis är bara förnamnet.

Diesel skulle ha fått följa med idag, men eftersom jag ska åka direkt efter jobbet(och helt plötsligt fick jobba hela dagen) så funkade det inte så bra. Men det var lika bra det, för annars hade vi fått sitta på samma buss som den knäppa "jag hatar alla hundar"-hunden. Jag vet att Hippie tycker att han är läskig för han stirrar hela tíden. Och Paola och Alma vet i alla fall hur Diesel reagerar om det är en kaxig hund som stirrar på honom oavbrutet...

Igår fick jag bära hela 21 säckar hundmat och försöka hitta en plats till allihopa. Det var jobbigt. Men jag behöver i alla fall inte träna något och det är ju bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0