Medicinjakt!

Det är helt otroligt! Vällingby har 3 apotek, TRE, men ingen av dom har Diesels smärtlindrande medicin. De enda apoteken som har den är Spånga och inne i stan. Och eftersom det var söndag igår så fanns det inte så många andra val än att åka in till stan helt enkelt.. Alltså efter att vi gått omkring lite i centrum. Jag hittade faktiskt lite kläder på Lindex och sedan gick vi till Joy och tittade lite. Hittade en massa fina toppar och en fin kavaj, men jag får vänta till lön helt enkelt, sen ska jag dit och shoppa loss :)

Att åka in till stan var för min del inte så kul egentligen då jag var aaaaasförkyld och mådde typ piss. Jag tappade räkningen på hur många gånger jag nös och snorade och hade mig, men det var ändå värt det då vi kunde passa på att gå förbi Akademibokhandeln och shoppa lite böcker.
Och mer böcker blir det förhopningsvis nu i veckan då jag har beställt hem lite (8st..) från cdon.com. De har nämligen fraktfritt fram till den 26 mars eller något liknande och man behöver inte betala någon extra summa för att få det på faktura (så länge man inte glömmer att betala eller låter bli, hehe) så jag är väldigt nöjd :) Typ alla böcker som jag beställde var på engelska, har nämligen bestämt mig för att det är vettigare, och det är oftast roligare att läsa böcker på originalspråk (sen så behöver man inte vänta så himla länge på uppföljare :P ) Så här ska det läsas så det ryker!

Åter till apoteken; varför lyssnar dom inte på vad man säger egentligen?? Jag säger alltid att jag ska hämta ut ett e-recept till min hund, men trots det så frågar de alltid "vem är det som ska ha medicinen?" eller "jag behöver legitimation på den ska ha medicinen" Men ja, vaför inte. Diesel kan få en egen legitimation så kan han kanske hämta ut det själv? Men var ska han ha den, han har ju inga fickor? Vad är det för vits med att ha ett serviceyrke om man inte lyssnar på sina kunder? Jag avskyr apotek :(  


Kommentarer
Postat av: elin

Alltså det är så sjukt med dom där dumma apoteken! Jag skulle hämta medicin till rezzo och det var samma sak då, inte fanns den på nåt av dom tre apoteken... och eftersom det är tre olika kan dom inte ens kolla vad dom andra har så man ska springa runt själv, ta kölapp, vänta och sen finns det inte. Usch! :P

2012-03-19 @ 12:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0