Gamling

Ooookej, då försöker jag skriva detta inlägg en gång till...
 
Mitt nya smeknamn på Diesel...
 
I fredags när vi åkte hem från jobbet märkte jag att Diesel hade svårt att se. Han ville helst inte öppna ögonen alls utan blundade nästan hela tiden.. Min stackars vovve såg ut att vara hundra år gammal och jättedeppig så helgen och även idag har gått ut på att vila eftersom han följt med mig till jobbet hela veckan... Han har även fått salva i ögonen två gånger om dagen så att han verkligen ser ut som en sjuk hund. Jag vet inte, men av någon konstig anledning tycker jag att han ser ut som en sjuk dalmatiner med det gula runt ögonen.. Det kanske är ansiktsformen.. 
Hur som helst så verkar det som att salvan hjälper. I alla fall lite grann, men jag antar att jag får ta honom til veterinären på torsdag. Även om jag helst skulle slippa det, dels för hans egen skull (det räcker väl att gå till veterinären en gång per år för vaccinering liksom) och dels för min egen skull. Eller ja, min plånboks skull då såhär innan lön..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0