Utställning Salem Lördag 24/8-2013

Fint väder hade vi, som tur var, utomhusutställning och allt...
 
Min duktiga Hippie var sååååååååååå duktig, han gjorde precis som jag ville och stod jättebra och allt.Självklart så fick han bara positiva kommentarer på bedömningslappen, men tyvärr var det inte tillräckligt för att få en pallplats utan han åkte ut som 7:a eller 6:a, tyvärr. Men jag är ändå jättestolt över min lillvovve :)
Stort grattis till Lovisa och Pixie som kom 2:a samt Åsa och Alice (Hippies syster) som kom 1:a i vår gemensamma klass; öppen. Sen får vi inte glömma lilla Steffi som kom 3:a i Unghund 2 :)
 
Hippies bedömning:
"Rak rygg. Fin svans. Charmigt med tofsen på svansen. Fina vinklar bak och fram. Fint, näpet huvud. Fin täckning, päls o färg. Mkt fina tänder. Pigga, glada ögon. Fina knutna tassar."
 
Allt som allt är jag väldigt nöjd med vår första utställning i öppen klass. Och med tanke på att det kommer bli några utställningar till innan ytterligare en klassflyttning så kommer självklart fler chanser på rosetter. Helst en 1:a i öppen och en BIS eller BOS såklart, men det är ändå inte det viktigaste. Huvudsaken är att Hippie tycker att det är kul :)
 
Lite bilder från dagen, blev inte så många med skitmobilen:
 
<3
 
Hippie fick ett tröstpris av Lovisa och Pixie som här syns i bakgrunden :)
 
 
Han blev väldigt nöjd och vaktade det resten av dagen <3 Tack :)
Söta och duktiga Kessie och Steffi i buren
 
Hippies syster Alice samt lilla Bambi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0