Snöigt

I lördags åkte jag och Diesel till Alma en sväng för en promenad i det snöiga Nacka. Diesel och Nix njöt av att få springa lösa trots att Tyke envisades med att terrorera Diesel under typ hela promenaden... Att träna inkallning med Tyke var i princip meningslöst då han var allt för upptagen av Diesel, men å andra sidan så gick han ju aldrig långt ifrån oss. Det positiva med att ha en väluppfostrad äldre vovve som även luktar gott för en kåt unghund :P Även om inte Diesel var så förtjust i idén så fick han ändå chansen att träna upp sitt tillrättavisande som han är rätt dålig på, min duktiga vovve.
Trots att det snöade väldigt kladdig snö så var det en skön promenad då vi inte mötte särskilt många förrän på slutet av promenaden.
 
När vi kom hem senare på kvällen däckade Diesel i mammas och pappas säng. Nog för att han har rätt lätt för att däcka efter en händelserik dag, men så däckad har jag nog aldrig sett honom. Han var beyond klubbad säl-stadiet och låg som i koma. Min fina vovve, det är inte lätt att bli utsatt av Tyke en hel eftermiddag och kväll <3 Synd att jag inte hade kameran med, så typiskt, är alltid så, men denna blogg är ändå rätt full av däckade Dieselar hit och dit så jag tror att ni överlever utan ännu en bild :)
 
Diesel med terrorist-Tyke <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0