Det är bara idioter som klappar

Idag så var det lite tråkigt väder så det blev inte så långa promenader med hundarna. Det hoppas jag att det kanske blir imorgon. Det känns som att det skulle behövas en längre promenad, men då bara med Hippie, de är så tråkiga att gå med tillsammans, och jag har ju faktiskt börjat gå av i Åkermyntan för att de ska få lite mer motion på väg hem från jobbet.
 
Imorgon är även planen att raka hundarna lite. Mest Pudel då han börjar se ut som ett troll igen. Hippie har ju sett ut som ett troll ett tag och eftersom han inte är så lätt att klippa i ansiktet på så har jag inga förhoppningar, men jag ska i alla fall försöka. Jag ska även försöka raka hans tassar lite. Han får stanna långhårig ett tag till dock, tills jag vet vem som dömer blandis-utställningen på Husdjursmässan i januari. Jag känner att det är lite onödigt att gå om domaren inte tycker om honom, då är han ju dömd från början. Även om vi går på utställning mest för att det är en rolig grej så är det ju ännu roligare om man faktiskt har en chans till pris också. Men han är ju min lilla stjärna även utan pris :)
 
Tidigare ikväll så gick jag på bio med Alma och Katte; The Hungergames Mockingjay Part 1 blev det. Det är ju så sällan man går på bio nuförtiden, det är ju inte ofta det visas filmer värda att se på bio så det var lite ovant. Men filmen var bra, den fick mig att börja fundera på om jag ska läsa böckerna igen. För det är väldigt bra böcker och jag anser att böckerna alltid är bättre än filmen. Det ska dock bli spännande att se hur sista delen av filmen blir, så den ska minsann ses på bio. Även om även den biosalongen säkerligen kommer innehålla tokiga "The Hungergames"-fans som gör Mockingjay-tecknet samtidigt som de gör det i filmen eller för den delen applåderar vid filmens slut. Heeeeelt normalt, gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0