Vad händer?

Flytten: Jo, nu är det nästan exakt 2 månader kvar tills jag har min lägenhetsnyckel i handen och alltså flyttar hemifrån. Shit vad jag har längtat! Och snart så händer det :D Såååå spännande :D :D :D 
Så mamma och pappa har hyrt ett förråd till mina flyttlådor och alla saker som jag ska ta med. Eller ja, så mycket som möjligt då, jag vill ju fortfarande ha en säng att sova i liksom :P Detta gör att det blir mer plats i mitt rum och det kommer bli närmare att flytta sakerna till min lägenhet när det väl är inflyttning :)
 
Hippie: Hippie är som sagt bättre efter att ha ätit sin superdyra medicin. Veterinären ringde också om det sterila urinprovet de tog direkt från urinblåsan och som tur är så fanns det inga tecken på infektioner eller något annat dåligt. Däremot så måste han ju kastreras för att det inte ska komma tillbaka. Chansen att jag får tillbaka några pengar från försäkringen om jag kastrerar honom i sommar är tydligen inte så stor. Det skulle ju vara bättre om jag kastrerade honom nu när han varit dålig, men den möjligheten är ju lite svårare.. Jag kan ju inte direkt ta ledigt från jobbet nu heller och han kan ju inte följa med till jobbet förrän det är läkt och allt... Så planen är att ringa Folksam och höra med dom. SJälvklart så kommer han kastreras oavsett om jag får tillbaka några pengar eller inte. Däremot så skulle jag ju aldrig kastrera honom om det inte var just för hans prostataproblem. Han har ju funkat väldigt bra som okastrerad så varför ändra ett vinnande koncept? Jag ska som sagt ringa och höra med dom för att vara på säkra sidan.
I övrigt så är han ju frisk och kry, min lillvovve, och han fyller ju hela 6 år nästa vecka <3
Funderar på om jag ska banta ner honom med torrfoder när vi har flyttat eller om jag ska gå över helt till Mush och se om han funkar bra på enbart det. Annars så kanske jag bantar ner honom med torrfoder och byter till Mush sen... Så många val.. Nej då, tror att det lutar mer åt att byta helt till Mush så fort vi flyttat, känns så krångligt annars. Men jag har ju två månader på mig att fundera :) 
 
Suki: Fina, gulliga Suki ska på hälsokontroll nästa vecka. Jag ska nämligen försäkra henne (för har man ingen försäkring så brukar hemska saker hända...) och eftersom hon är importerad så vill Agria ha ett veterinärintyg på att hon är frisk. Det ska bli spännande att ta henne till Roslagstulls veterinärklinik. Dels att ta sig dit, men också för att jag kommer få reda på hur mycket hon väger :D Och de är ju väldigt bra på smådjur där så jag skulle inte vilja åka någon annanstans. Jag måste bara hitta en transportbur som hon får plats i först :) Då kan jag också passa på att kolla med veterinären om det är något annat jag ska göra med hennes trycksår, men förhoppningsvis så hjälper fällen och att jag håller på att fasa in ett nytt strö i hennes toalåda :) Det skadar ju dock inte att höra med dom.
Imorgon ska hon få ut och skutta i snön en stund igen då hon verkade uppskatta det. Det blir ju lite nya intryck och så vilket är bra för jag tror inte att mamma skulle bli så glad om jag släppte henne lös i mitt rum en stund. Även om Suki skulle bli det ;) Hoppas bara att det blir lika fint väder som det var idag :) 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0