Husdjursmässan 2015

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så blev det ju ingen Blandis-utställning för mig och Hippie denna Husdjursmässa heller (senast vi var där var 2013) eftersom jag inte tyckte att domaren var så rolig och det faktum att Hippie antagligen lagt på sig lite... Men vem har inte det egentligen? 
Självklart gick det bra för Pixie, Honey och Steffi som alla placerade sig och Steffie vann till ocb med Best in Show som det heter även i blandis-sammanhang. För er som inte vet så betyder det i princip 'Vinnaren av Rubbet' fast Best in Show låter vackrare typ... Så grattis igen.
 
Idag, även om det tekniskt sett är onsdag redan (och Lovisas födelsedag - Grattis igen :) ) så var jag och Lovisa på kaninutställning på ovan nämda mässa. Kelklass då, men det var rätt kul ändå och det gick ju bra också :) Destiny kom 2:a, Tiny 3:a och Rosa 5:a, även om platserna delades av några andra också. Jag tror att vi kommer tillbaka nästa år också och ställer, då kanske jag kan ställa min egna framtida kanin. Om de tycker att det är okej såklart. Är det för stressigt så låter vi bli :) Foton tog Lovisa hand om då vi egentligen inte hade tid att fota vid bedömningen eftersom vi var efter varandr och hade tre kaniner att ställa, men de kanske dyker upp på hennes blogg om ni väntar tappert :D Länk till den finns under Länkar då jag tydligen inte kan länka direkt just nu. 
 
Hur som helst en väldigt bra dag så det får vi göra om. Nu är det god natt!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Tack tack underbara du ❤️ Jag hade jätte trevligt 😀 kram

2015-01-07 @ 13:10:27
URL: http://fairypixie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0