Kastrering, sömnlöshet och kaninpassning

25/6
Dagen för Hippies kastrering hade kunnat börja bättre... Vaknade med ett ryck av mobilen som ringde, det var veterinären som undrade om jag hade avbokat då jag inte hade dykt upp. Halvvaken och i typ chock kollar jag på klockan som visar 08.04. Shit! Min väckarklocka ringde 06.40, men jag måste ha sovit rakt igenom det eftersom jag var tvungen att stänga ute Suki som grävde till Kina klockan 04, vilket i sin tur gjorde att jag stängde ute min väckarklocka också. Grr. 
 
Lovar dyrt och heligt att vi skyndar oss som fan och det går bra, de kan vänta på oss. Var så rädd att de skulle säga att vi skulle få boka om, så snacka om tur. Kastar på mig kläder och vi springer typ hela tiden; till tunnelbanan och från tunnelbanan väl framme i Alvik. Stackars Hippie hann ine bajsa, men kissa var jag noggrann med att han skulle få göra i alla fall.
 
Väl framme ställs Hippie på vågen och stannar strax under 20kg, 19,något. Om det är för att han inte ätit sedan midnatt eller faktiskt gått ner som i bantat får jag nog aldrig reda på, men det är ju positivt hur som helst. Djurvårdaren tar med honom typ på en gång och Hippie är så upptagen med alla olika dofter så han har inte tid att ta sig en sista titt på mig.
 
Med Hippie inlämnad så var det bara att vänta. Åkte tillbaka hem till kaninerna då jag inte hunnit ge dom mat. Städade lite hos dom också innan jag åkte hem till mamma och pappa.
 
Strax före 16 så åker jag och pappa för att hämta Hippie som såklart blir jätteglad att se mig <3
Hemma så däckar han en stund då han varit lite för uppspelt/nervös efter narkosen. Han kan dock inte koppla av riktigt under natten utan gnäller och tycker synd om sig själv när vi inte är ute och går små svängar i brist på annat... Han däckar helt någonstans vid 04-tiden och då däckar jag med.
 
Trött Hippie helt däckad när vi precis kommit hem <3
 
"Ser du inte hur ynklig jag är?" Hippie tycker verkligen inte om att ha tratt <3
 
26/6
På morgonen var det dags att börja ge Hippie smärtstillande och antiinflammatoriskt. Metacam hade han aldrig ätit förut, och eftersom den är flytande så var jag lite fundersam över om det faktiskt skulle gå att lura i honom det med maten. Vet inte varför jag oroade mig, blandat med Mush så slank det ner fortare än kvickt :) Däremot så verkade han svullen i "pungpåsen" (som jag kallar den) så jag ringde tillbaka till veterinären och vi fick en tid klockan 16.
 
Pappa var snäll och skjutsade oss. en djurvårdare tog tempen på Hippie, men som tur var så hade han ingen feber (över 39,3=feber), han låg på 38,något. Skönt det, mindre skönt för Hippies rumpa och när vi väntade på veterinären var han väldigt uppmärksam på vilka som gick utanför dörren. Precis som Diesel var, Hippie har aldrig brytt sig tidigare, men detta var väl traumatiskt enligt honom... Svullnaden hade faktiskt minskat lite sedan morgonen och veterinären tyckte att allt såg bra ut och att det var en normal svullnad efter en operation, men hon tyckte att det var bra att jag höll koll :) 
 
Senare på kvällen skjutsade pappa hem mig så att jag kunde kolla till mina kaniner, ge dom mat och städa lite. Jag hade till och med plockat maskrosblad och lite grenar som de gladeligen mumsade på :)
 
27/6
Att ge Hippie medicin är lekande lätt! Jag får väl tacka Mush egentligen, de gör så god mat, bara naturligt och smakrikt :)
 
På eftermiddagen var jag förbi butiken och köpte lite mer Mush innan jag fick skjuts till Lovisa då jag skulle kolla till hennes kaniner. Möttes av lite kaos då en av kaninerna hade tagit sig ur inhägnaden och kört sin egen grej i vardagsrummet. Men det hade ju kunnat vara värre, det hade kunnat vara fler kaniner på rymmen så jag klagar inte :)

Sedan åkte resten av familjen till Pizza Hut medans jag stannade hemma med hundarna. Eftersom jag hade varit borta så skulle Hippie bli så ledsen om jag hade gått igen så jag höll dom sällskap istället :)
 

28/6
Idag ska jag åka hem en sväng till kaninerna för att kolla till dom, ge dom mat och städa. Självklart så gullar jag lite med dom också. Baby kanske till och med ska få springa runt i lägenheten lite grann (under uppsikt såklart) :)
 
Suki skulle helt klart tycka om att få springa lös i lägenheten hon också, men jag tror att hon skulle bli så ledsen av att åka in i inhägnaden igen. Jag kan ju inte ha henne lös hela tiden liksom och då känns det så taskigt att behöva stänga in henne igen. Hon får nöja sig med sin inhägnad för tillfället. Jag vill ju att hon ska bli utekanin inom en snar framtid så hon får vänta till dess helt enkelt och hennes inhägnad är ju inte direkt liten den heller faktiskt :)
 
Och Rosetta är så feg, henne skulle jag få gräva fram från under soffan eller liknande så vi ska minsann jobba lite med hennes feghet innan hon kan gå lös i lägenheten :)
 
I övrigt så har jag väl inga planer direkt. Men småpromenader med hundarna för att det är så himla varmt blir det ju. Och Hippie ska ju egentligen inte gå så mycket, han ska ju ta det lugnt efter kastreringen. Och imorgon så börjar vi jobba igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0