Retail Awards 2015

Den 11/5 var det Retail Awards på Cirkus. Eftersom Féline House var nominerade i kategorin 'Årets butik' så var jag självklart där med chefen och hennes man :) Tyvärr så vann vi inte, men att bli nominerad är ju inte så dåligt det heller. Som måttot verkade vara under galan: "Egentligen är alla här vinnare" (eller var det bara de nominerade som var vinnare?) Kommer inte ihåg exakt, men det sa dom rätt ofta i alla fall. Enligt min mening är det bs eftersom om det verkligen var fallet skulle de inte välja ut en vinnare per kategori och galan skulle vara helt onödig, men vad vet jag? 
 
Hur som helst... Eftersom jag är värdelös på att ta bra foton (mobilkameran är inte heller den bästa, kolla in efterrättsfotot så förstår ni vad jag menar) så har jag bara bilder på vad vi åt under kvällen:
 
Fördrink för finalisterna
 
Fördrink för alla
 
Förrätt:
"Äpple- och citronpicklad torskrygg med kalixlöjrom, bakad äggula, rostat råg och marinerad vit sparris"
 
Varmrätt:
"Pancettalindad hjortytterfilé med tryfferad svampsås. Serveras med ungnsbakad rotselleri, toppad med sötpotatispuré och primörer"
 
Efterrätt:
"Mjölkchokladterrin med mangocréme, pekannötter och färska bär"
 
Varmrätten skulle jag utan tvekan kunna tänka mig att äta igen, den var supergod, till och med svampsåsen och jag gillar inte ens svamp :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0