Att alltid vara hungrig...

Det är jobbigt att vara Hippie nu. För någon vecka sedan så började han verkligen visa att han har gått och blivit hungrigare efter kastreringen. Idag var han såpass desperat att han försökte sno min lunch direkt ur händerna på mig... Min stackars hungriga vovve <3 Tycker så synd om honom och hade det inte varit för prostatan skulle han ju ha fortsatt vara okastrerad just på grund av att jag misstänkte att detta skulle ske (och för att jag faktiskt inte hade några problem med att han var okastrerad). Men jag vet att han inte svälter på riktigt, han väger ju fortfarande mer än vad han borde göra, dock tror jag faktiskt att han kan ha tappat något i vikt, men jag äger ju ingen våg så det är svårt att veta på riktigt då. 
 
Funderar på om jag ska börja ge honom torrfoder igen, i så fall Eukanuba Daily Care Overweight, sterilised, men jag vet inte riktigt om det kommer göra någon skillnad och om han faktiskt skulle äta det när han nu äter Mush som inte bara är jättegott utan även spannmålsfritt... Får fundera ett tag till helt enkelt... 
 
Han kommer antagligen att få följa med mig och Rosetta till veterinären på fredag så då kanske jag skulle kunna passa på att väga honom när vi ändå är där, det skadar ju liksom inte. Har ingen lust att lämna honom ensam hemma i 2-3 timmar när han fortfarande bara har varit ensam i max 15 minuter i vår lägenhet. Jag kanske ska gå och handla någon dag då jag är ledig så har jag en anledning att lämna honom hemma :) ÖoB är ju rätt nära och jag älskar ÖoB :P (alltså på riktigt :) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0