"Hon var i alla fall sjuk när jag ringde"

Förra fredagens besök hos veterinären var snudd på pinsamt.
 
Det började med att Hippie hoppade upp med frambenen på undersökningsbordet och slickade sig runt munnen medan han tittade på Rosetta. Han gjorde detta typ 2 gånger på raken eftersom han ser Rosetta som en bajsmaskin, men veterinären verkade nästan tro att han såg Rosetta som en kaninstek... 
Resten av tiden satt han i tryggheten inklämd bakom mina ben och väggen då han inte riktigt litade på att veterinären skulle kolla igenom honom också. 
Det fortsatte med att veterinären inte hittade några sjukdomstecken alls på Rosetta och tittade på mig som att jag var knäpp så jag kände att jag var tvungen att slänga ur mig citatet ovan. För alltså, vem skulle åka till veterinären med en frisk kanin? Jag tydligen...
Det positiva är ju i alla fall att hon är genomkollad och allt var som det skulle; torr näsa, bra lungor, tänder perfekta... Att hon nös 5 gånger på raken när vi kom hem ignorerar jag. Nej, jag håller koll på henne såklart, men det kanske mer är damm än någon förkylning, de gräver så mycket nu, smådårarna..
Det negativa var ju att jag såklart glömde bort att väga Hippie :( Så typiskt, men sant. Alltid är det något man glömmer... 
 
På eftermiddagen fick jag och Hippie skjuts hem till mamma och pappas nya lägenhet, de har ju äntligen fått flytta in :) Lägeneheten är jättefin och Hippie kände sig som hemma på en gång, åt upp Pudels mat och markerade lådan där resten av hundmaten förvarades inom sisådär 10 minuter eller så. Matvrak som han är :) 
Pudel har fått börja på hunddagis så han var inte hemma och kunde morra på oss :P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0