Julen 2016

Den 23:e var det dags för julbord på Villa Godthem med familjen. Det innebar att jag fick lämna Hippie hos Lovisa som sen lämnade honom hemma hos mig så att han inte behövde vara ensam så länge. Tack igen för hjälpen :)
 
Julbordet på Villa Godthen gjorde en inte besviken. Jac testade en massa olika saker som jag inte skulle ha testat annars, man måste ju för att verkligen få ut så mycket av kostnaden för kalaset. Inte för att jag betalade själv, men jag skulle ha fått dåligt samvete annars. 
Jag måste erkänna att jag inte förstår vitsen med att betala dyra pengar för att äta något som man lika gärna kan äta hemma utan att behöva dela upplevelsen med fyllon och familjer med barn löjligt unga för att följa med på resturang över huvudtaget...
Självklart förstår jag de som hellre äter julbord ute än hemma på julafton, då behöver man inte städa upp efteråt ;P 
 
Att äta på resturang är inte riktigt min grej vilket ovanstående text styrker, men jag skulle inte tacka nej till att äta julbord på Villa Godthem nästa jul, då står glaserat högrev högst upp på min "att äta-lista", jag glömde att testa det den här gången och det kommer jag inte att glömma i första taget.. :/ 
 
Hippie blev glad när jag kom hem igen <3
 
Julafton spenderades som vanligt hos mamma och pappa. Pudel fick en massa julklappar, han älskar ju att öppna paket. Hippie fick inte så mycket, men det han fick uppskattades till tusen. Han var dock inte lika exalterad som Pudel när det kom till att öppna paketen.. Stackarn, han måste ju gå på äggskal med Pudel i närheten <3  
 
Hippie spenderade julafton i fåtöljen, där är han trygg
 
Här med sin julkapp från chefen
 
Julafton för oss människor var som vanligt. God mat och riktigt bra julklappar är ju alltid trevligt. Jag fick även med mig en del julmat hem vilket var väldigt uppskattat både för mig och Hippie. Allt som allt en bra jul :)
 
Hippie känner sig dock tryggare hemma, julafton var en lång dag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0