Fjäderholmarna 19/7 2016

I tisdags var det perfekt väder för Fjäderholmarna, lagom varmt så att man inte smälte bort i sommarvärmen. 
Jag och Lovisa tog med oss vovvarna och drog iväg på eftermiddagen. Lagom mycket folk och väldigt få hundar just den dagen :) 
 
På färjan på vägen dit <3
 
Vi började med fika på Röda villan, blåbärspaj med vaniljsås (kladdkakan var slut ;P)
Sedan gick vi runt ön, bland annat upp på ett berg med denba utsikt:
 
Utsikt från berget
 
Hur vi kom upp vet jag fortfarande inte, men vi lyckades, haha.
 
Lovisa behövde gå på det obligatoriska toabesöket så jag och hundarna satt utanför och väntade. Självklart satte det sig ett barn typ 20cm ifrån mig vilket var sjukt irriterande, bänken är ju ändå 200cm lång... 
 
Hippie hittade något äckligt...
 
Middag blev det på Rökeriet där de har sjuuukt god mat. Rökta räkor med aioli till förrätt, ceasarsallad till huvudrätt och glass med grädde + jordgubbar till efterrätt. MUMS!
Allt var supergott och ett stort plus var att de gav hundarna vatten utan att vi bett om det :D 
 
Här hoppas man på matrester <3
 
Eftersom ön inte är större än att man går runt den på max 15 min (blev liiite besviken faktiskt) och vi var mätta och glada efter middagen så var det bara att åka hemåt igen :)
 
Trött vovve vilar huvudet ett tag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0