Midsommarafton 2016 - Jobb och Hippie vs elstängsel

Midsommarafton startade med jobb, vilket man får stå ut med när centrumet man jobbar i bara har stängt 3 dagar om året, men 4 timmar är inte så farligt ☺
 
Efter jobbet var jag och Hippie hembjudna till Lovisas föräldrar där blev bjudna på lunch och middag (jepp, hundmatsbaren var öppen för Hippie ☺)
 
Efter middagen gick vi ut med hundarna på golfbanan och Hippie fick faktiskt springa lite lös vilket var enormt uppskattat, han körde några frivarv och busade lite med Kessie innan jag kopplade honom igen. Inte för att han kommer någonstans utanför golfbanan, de har ju satt upp elstängsel då vildsvinen tydligen var och myste i någon sandgrop och det går ju minsann inte för sig. Golfare alltså.. Pff.
 
Glad vovve 💞
 
Däremot så trodde jag att elen sattes på först på kvällen, palla slösa en massa el när vildsvinen ihte ens är aktiva liksom... Men oj, vad fel jag hade.. Stackars oskyldiga Hippie hittade en spännande doft precis vid staketet och med en "jädra smäll" så sprakade det till. Han måste ha fått sig en rejäl chock för jädrar vilken fart han fick. Min stackars lillvovve blev så rädd att han tjöt till och hade svansen så långt in mellan benen... Det är dock väldigt skönt att jag har en hund som springer till mig om han blir rädd för något så en stund i famnen (utan pjåsk såklart) och fem minuter av total paranoia (en passerande golfbil kan absolut attackera en) så var han sig själv igen ❤
 
Min stackars lilla Hippievov, det är minsann inte lätt att vara Hippie ibland ❤
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0