Winnie och Olivia - 14 veckor hos oss <3

Tiden går så fort och de växer så det knakar! 
 
Winnie är fortfarande den som är mest framåt, men hon har gått och blivit den blyga i "gästsammanhang", alltså när jag har kompisar över. Oavsett om hon har träffat dom tidigare eller inte. Det tar helt enkelt lite längre tid för henne att våga sig fram, men hon håller sig helst på avstånd. Som vanligt så är hon den som hittar på nya saker och visar för Olivia att ingenting är omöjligt ;) Senast så har hon ju lärt sig (och Olivia såklart) att hoppa upp på diskbänken så nu är friden slut, haha. 
Hon har även fått prova på att vara utomhus i sele, vilket såklart var lite läskigt, men samtidigt spännande och jag skulle såklart vilja testa fler gånger, men jag tror inte att hon kommer bli så cool som Illumi är, även om det helt klart skulle vara målet :P 
 
Sa du nej? Jag hörde ett solklart ja! 
 
En låååååång kisse 
 
Olivia är fortfarande den som är lite blygare, men efter att Winnie lärde henne att hoppa upp på diskbänken så har hon fått en otrolig självförtroendeboost och hon har faktiskt börjat hoppa upp i handfatet på toaletten också (även om hon fortfarande föredrar att ligga på handdukarna eller smutstvätten där inne). Självförtroendet har även gjort att hon är den som är mest nyfiken på gästerna samt är ännu mer social mot mig och kommer självmant fram och ska lägga sig vid eller på mig och ska gosa. Vem vet, det kanske är hon som föredrar att vara ute i sele när jag väl testar det ;) 
 
OMG! Vatten är jättekul!
 
OMG! Lite väl blött nu, va?! 
 
Det bästa stället i världen... Jag menar lägenheten.. Som faktiskt är hela världen för mig <3
 
Jag står fast vid att jag verkligen fått de bästa katterna i världen, både till utseende och personligheter. Båda älskar Hippie jättemycket och Hippie älskar dom tillbaka, de är väldigt gulliga mot varandra och även mot de andra djuren <3
 
Gullisar <3
 
Jag har också bokat tid för kastrering i början på juli, vilket kommer bli en upplevelse i sig att försöka få dom att inte hoppa upp på allt... Eftersom Illumi är så himla förtjust i dom så kommer de inte att få träffa honom förrän efter kastreringen :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0