Nose Work 1 avklarad!

I måndags kväll var det sista kurstillfället på Nose Work-kursen som jag och Hippie tillsammans med Lovisa, Pixie och Kessie har gått på. Tänk att det redan har gått 5 veckor sedan vi började kursen :O Tiden går verkligen fort när man har roligt. Och roligt har man när man tränar Nose Work!
 
Nose Work blir ju bara större och större nu och det är just för att det är så himla lätt och roligt att träna! Just för att oavsett ålder och fysik så kan vilken hund som helst träna detta och de tycker att det är så himla kul. De blir trötta också såklart, för att de jobbar på så bra, men ju mer man tränar, desto bättre uthållighet får dom. Mot slutet av första kurstillfället var Hippie så slut i huvudet att han inte kunde koncentrera sig och på vägen hem så somnade han, både på bänken när vi väntade på tunnelbanan och sedan i mitt knä när vi satte oss på tvärbanan. Mot slutet av det femte och sista kurstillfället så var han fortfarande slut i huvudet, men ändå långt ifrån så slut som på det första.  
 
Jag kan varmt rekomendera Hägerstens Hundcenter om ni skulle vilja testa på Nose Work, de är riktigt bra på att lära ut och utformade kursen så bra att nu är jag och Hippie (tillsammans med Lovisa, Pixie och Kessie) helt sålda på Nose Work! Och tack Lovisa, för att du tyckte att vi skulle gå :) 
Nose Work 2 i maj och Nose Work Tävlingskurs i juni/juli nästa!! :D  
 
Det fina diplomet :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0