Däckade av värmen

Ja,  jag visste att det skulle bli en utmaning att försöka gå Alvik-hem när jag skulle hämta Kessie mitt på dagen. Men jag hade hoppats på att det skulle blåsa lite skönt så att man kunde fläkta dig på så sätt i alla fall... Men icke.
 
Ska jag vara helt ärlig så räckte det med att jag och Hippie gick upp till Lovisa från tunnelbanan, då insåg jag att Hippie inte skulle palla att gå någon längre promenad i denna värme.Jag förstår honom och jag själv kände likadant.
 
Sedan så brukar jag faktiskt ha som policy att aldrig gå långpromenad mitt på dagen när det är som varmast om det inte finns möjlighet för svalka...
 
När jag och Lovisa går från Alvik till Vällingby så går vi ju längst med vattnet så att hundarna kan bada om de vill. Men idag hade jag tänkt ta "den korta vägen" och gå längst med bilvägen typ och där finns det ju inget vatten om man säger så :P
 
Hippie har alltid klarat av värme väldigt bra ändå, men jag tror att han har det lite svårare det här året. Det kanske är en åldersgrej, han börjar ju bli äldre ändå... Hur som helst så behöver jag nog ändå raka honom igen innan vi försöker oss på något sånt här igen.
 
Ikväll när det blivit svalare så ska vi gå en längre promenad som kompensation för den uteblivna :) Jag tror att den faktiskt kommer uppskattas bättre ändå :) 
 
En däckad Kessie  <3 
 
En halvsömnig Winnie spanar på barnhuliganerna utanför..
 
Olivia låg och vilade så gulligt, men poff så blev det fart för hon såg minsann en fluga :P
 
Hippie tycker att det är som svalast under sängen så där vilar han nästan varje gång 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0