Hos mormor 1-4 oktober 2016

Lördag 
Vi kom iväg en rätt så bra tid. Stannade och åt lunch vid Gävlebro och köpte lite godis där också, de hade ju hela 500 sorter så då får man passa på ;) 
Vi hade jättefint väder och jag såg en liten rovfågel och några rådjur, annars var det djurfritt (om man inte räknar liken vid vägkanterna såklart :/ )
Framme i Bjästa åt vi middag på Sibylla <3 Och väl framme hos mormor så tog jag fram spaden och gick för att gräva Tinys och Glenns gravar, vilket inte var det lättaste, både ör hjärtat och för att jag självklart valde platsen med mest småsten... Men mamma och jag flamsade runt endel så då blev det lite lättare <3
Äntligen så delar Tiny och Glenn utsikt med Bacon och håller varandra sällskap där uppe. Det tog ett tag, men bättre sent än aldrig <3 
 
Utsikten Bacon, Glenn och Tiny har under dagen <3 
 
Utsikten de har vid solnedgång <3 
 
Söndag
Det är riktigt fint där uppe.
<3 Tänk att vakna till denna utsikt varje dag <3 
 
 
Och ha en egen strand ;) 
 
Vad sjukt lätt man kommer in i vanan att inte ha några djur :O Men så tråkigt man har utan <3 
Lunch/middag åt vi på China Tower I Örnsköldsvik, de har såååå god mat där!
 
Och den godaste efterrätten! <3 "Hallondröm" <3 
 
Måndag
Lunch åt vi på ett Motell... Ett långtradarmotell typ... Men maten var för pensionärer om man säger så. Lättuggad... Det var... Inte gott. Jag åt "Grekisk pytt", men det enda "grekiska" med den var fetaosten... Ett annat alternativ var "Tacofisk". Enough said. Men mormor var nöjd...
 
Och jag fick en ny vän :D 
 
Efter lunchen lämnade vi av mormor och åkte in till stan. Jag hittade pennor till mina målarböcker :D Presenter till Lovisa som tack för att hon passar odjuren hittade jag också ;P Sista stoppet var Rusta där jag skulle köpa en ugnsform. Jag köpte ingen ugnsform :( För jag glömde bort :( Det var så mycket att titta på. Eller så börjar jag bli senil. Jag vet inte faktiskt, haha ;)
Middagen ikväll blev hamburgare från Max. 
 
Tisdag
Sov asdåligt, men tvingade mig till att "sova" till klockan ringde. Idag åkte vi hem. Vi skulle ha ätit lunch på Kajen, de har asgod kebab där, men det skulle ha tagit huuuundra år så det blev inte av :( Istället kom vi iväg en rätt så bra tid ändå. Lunch stannade vi för på Tönnebro Wärdshus där de fortfarande har världens godaste ceasarsallad, trots att den numer kommer "färdiggjord" sedan tidigare på dagen inplastad på en tallrik. 
Mamma släppte av mig hos Lovisa så att jag kunde möta henne vid tvärbanan när hon kom hem från jobbet. Gissa om Hippie blev glad att se mig <3 Middag blev Mc Donalds och efter en massa babbel skulle vi pallra oss hem. Som tur var så kunde Lovisas föräldrar köra hem mig och djuren då de ändå skulle åt samma håll och jag även skulle ha Kessie med mig. Ni skulle sett Winnies chockade min när hon fick sitta i mitt knä på vägen hem. Olivia fick sitta i en hundbur, men hon var rätt chockad hon också, haha. Men då har man testat på det med andra ord :) Vi alla var glada över att få komma hem <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0