Har visst kommit av mig lite...

Hej mina miljontals bloggläsare! 
 
Va!? Inga miljontals läsare? Inte ens tusen eller hundra!? 50 då? Nehepp.. 
Bara 8 stycken alltså :O  
Oh well, whatever, nevermind..
 
Hej mina 8 läsare! 
 
Har ni saknat mig? Jag har visst kommit av mig lite när det gäller bloggandet... Så jag tänkte köra en liten sammanfattning om vad som hänt sen sist:
 
  • Jag har anmält mina fina kattflickor till en utställning som Birka Kattklubb håller i november! Lovisa ska ju också ställa ut Illumi såklart :D Spänningen var olidlig i väntan på färgproverna till våra burskynken som vi ska beställa, men besvikelsen när de kom var total... Det var inte alls de färger vi tänkt oss och då valde vi helt olika färger till och med. Hmm.. Och att hålla på med kattutställning är IIIIINTE gratis alltså.. Framför allt inte om man har två.. :/ Men jag hoppas att det kommer bli roligt, om inte så har vi i alla fall testat liksom (och jag har ett dubbelt burskynke att sälja) ;) 
 
  • Det tog en vecka (och en ommöblering) för Winnie att förstå hur hon också kommer upp till mössen och på våningsburen.. Dock är hon inte lika smidig så man hör vem som är uppe på våningsburen om man säger så, haha. Så nu har jag två katter som håller koll på mössens minsta rörelser ;P 
 
  • Just nu så passar jag Kessie som höglöper. Hippie reagerar ju inte alls efter kastreringen, men det hindrar inte Kessie från att försöka köra upp rumpan i ansiktet på honom i alla fall. När inte det funkar så försöker hon göra likadant med stackars Winnie som inte fattar ett smack. Det har resulterat i att Winnie flyr varje gång Kessie närmar sig henne med rumpan i vädret, haha. Yes, jag är lättroad, deal with it! 
 
  • Jag har blivit kär! I en sjukt trevlig kaninunge som heter FairyTails Juno <3 Denna gullrumpa (som jag kallar honom) gillar mig också för han kan inte låta bli att pussa på mig när jag håller i honom, vilket påminner mig sjukt mycket om fina Tiny.. R.I.P Tiny <3 
Inte världens bästa bild, men det är inte lätt att ta kort samtidigt som man håller i en pussgurka <3 
 
  • Grisarna (marsvinen alltså) mår bra de med, gammelgubben Glenn är lika pigg som förut <3 De får turas om, tjejerna för sig och killarna för sig, att vara ute på golvet och springa omkring varannan dag ungefär så att de får tillräckligt med motion utanför burarna :) Det är väldigt uppskattat och roligt att se hur nyfikna alla har blivit. De sitter inte bara stilla under sitt lilla "skydd" utan vågar ta sig friheten att springa runt och utforska lite :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0