Att hosta så mycket att man nästan spyr

Det är ingenting jag rekommenderar, men det var vad jag gjort till och från idag...
 
Det började i går kväll när jag och Lovisa åt.
Jag satte världens minsta pyttebit av ett tacochips i halsen och fick värsta rethostattacken från kryddan på chipset som gjorde att jag verkligen inte fick luft. In i badrummet fort som attan för att fortsätta hosta och spotta samt snyta mig (då mina hostattacker tydligen triggar min näsa...) tills det gick över och jag kunde andas normalt igen. Pjuuu! Både Hippie och Queenie följde med mig till badrummet för att hålla mig sällskap. Men de visste uppenbarligen att jag inte skulle dö för de var allt annat än oroliga. Hippie lade sig precis utanför och Queenie vid mina fötter för lite moraliskt stöd helt enkelt.
Vad har denna upplevelse lärt mig? Jo, från och med nu så håller jag mig borta från tacochips när jag är förkyld. 
 
Under natten fortsatte jag såklart att hosta, men jag kunde i alla fall sova till 8. Sen var det typ kört för varenda gång jag höll på att slumra till så var hostan där igen. Till slut gick jag och satte mig i vardagsrummet för att inte störa Lovisa och fortsatte läsa min bok. 
 
På jobbet fortsatte hostan till den grad att jag gick till Apoteket för att köpa hostmedicin. Självklart så fick jag ju en hostattack när jag var där inne, jag fick tårar i ögonen och min kräkreflex började spöka, funderar på om gårdagens händelse gjort den lite mer känlig... Som tur var så hann jag tillbaka till jobbet utan någon olycka, men jag spenderade resten av eftermiddagen typ viskande för att inte trigga igång hostan igen. Det gick väl sådär...
 
Tack gode gud för en veckas semester nu! 
Lördag betyder Djurens Helg på Solvalla samt Korean Culture festival i Kungsträgården, sedan ska jag passa Lovisas hundar, Hippie ska operera sitt ögonlock på tisdag och på torsdag ska katterna på tandkontroll. Den som tror att semester är till för att ligga och lata sig är helt ute och cyklar... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0